Nya händelser!

Försöket med att börja blogga igen gick inge vidare. Men tänkte dela med mig lite av vad som händer!
Jag har börjat en kurs på kvällstid. Två tjejer som gör ett projektarbete har startat den. Den handlar om hälsa och välbefinnande. Jag har varit på två träffar hittils. Vi pratar om vad vi har för mål med livet, hur vi tycker att vi mår, vad vi gör för att må bra osv.
Jag har satt som mål att gå ner 10 kg tills v.30, eller att komma i några jeans från gymnasiet. Därför ska jag försöka att dela med mig lite mer av det i bloggen.
Det handlar dock inte bara om kilon, därför har jag även tänkt att kommer jag i jeansen som jag hade förut och jag känner mig nöjd med det så räcker det där. Jag vill också försöka ändra lite vanor, jag är väldigt dålig på att äta rätt och vid rätt tidpunkt. Jag har ofta svårt att få saker och ting gjorda. Alltså bör mina vanor och rutiner också förändras för att jag ska må bra och hinna med saker som jag tycker är viktigt, som jag tycker om att göra.
Här är några saker som jag har tänkt göra för att nå mitt mål:
Få bra rutiner på mitt studerande.
Äta mer grönsaker.
Motionera mer
Äta var tredje timme
Skriva matdagbok
Delta i blodomloppet, Borlänge den 28/5


Nu ska jag gå ut i det fina vädret en stund. Hoppas att ni bloggläsare vill fortsätta följa mig!


Kommentarer
Postat av: U

Blir förvånad när du skriver att du är dålig på att få saker gjorda. Får känslan av att det alltid händer saker kring dig!

Kul att läsa din blogg!

2012-03-26 @ 23:15:55
URL: http://[email protected]
Postat av: Erika

Ullis: ja det händer ofta saker omkring mig. Men det jag inte får gjort är saker som jag lägger åt sidan för roligare saker! Eftersom jag älskar att ha mycket saker omrking mig så vill jag heller inte tacka nej till någonting som dyker upp. Tyvärr tar skolan och hästarna stryk av det :/ å det är det jag vill förändra både för den skull och för min egen

2012-03-30 @ 17:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0