Knäont

Japp, fick ställa in zumbapasset igår och måste nog ställa in passet i morgon. Har haft ont i knäna lite då och då dom senaste veckorna men inget allvarligt. Men när jag vaknade i lördags var smärtan extrem. Jag har nu haft ont sen dess och det är värst när jag går i trappor. Sitter jag för länge i samma läge får jag ofta böja ut knät så att smärtan släpper. Ofta när jag böjer ut knät känns det som en spärr som gör jätte ont men som måste knäckas innan jag får ut knät. Så ingen träning på ett tag, iaf inte någon dans. Har tagit en voltaren idag, smärtan har släppt en aning.

Men allt annat flyter på med 3-timmarsregeln och sallad till varje middag som är mitt delmål denna vecka. Längtar lite till torsdagar då vi träffas och pratar om hur våra mål går :)

Nu ska jag gå ut i mörkret och ge hästarna lite vatten, antar att det snart är slut. Emil brukar lyfta ut baljan när den är tom. Det hade han gjort i morse när jag kom, skulle vara roligt att se hur han gör det. Baljan ligger i en trälåda som Asker snickrat ihop. Idag låg plastbaljan på andra sidan staketet, så han har nog en riktig sving på det. :)
Nu är hästarna i riktiga fällningstider! T.om Blomman som detta år var först att börja släppa fäller ordentligt! Roligt att man nu ser hennes bebismage under all päls! Den 28 maj är hon beräknad. Så det är ett tag kvar. Gunilla som har stuteriet där fölets pappa bor fick häromdagen ett för tidigt fött föl. En hel månad för tidigt, allt har gått bra. Men nu känns det på riktigt! Det ska bli jätteroligt med föl men samtidigt är jag så nervös!
Ha det bra!!


Lägger upp en bild så ni vet vem jag skriver om :)    Emil! Detta är Emil!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0