Helg!

Nu så! Har skrivit klart alla frågor på tentan, men lägger den på svalning och tar upp den igen på söndag kväll för en ordentlig genomkoll! Tycker att man blir så blind och det är svårt att hitta småfel när man har suttit i 4 dagar med tentan. Lättare då att vila ögonen en stund å ta upp den vid ett senare tillfälle. Vi har tills på onsdag att lämna in den så det är ingen brådska heller. Men på måndag börjar en ny kurs så det är alltid skönt att ha den andra överstökad.
Nu har vi precis gjort halva utbildningen! Känns konstigt men ändå så skönt! Känner mig duktig som har tagit mig igenom det som jag i början tänkte hoppa av, nu finns det ingen återvändo och jag är glad över mitt beslut att fortsätta!

I onsdags var jag och Anna från Pärlby iväg till Borlänge på en konferens. Det handlade om ridterapi och var väldigt intressant! Det var två ridterapeuter och en läkare som berättade om egna erfarenheter och forskningen kring ridterapi. Terapi för människor som har med djur att göra har alltid intresserat mig, jag har nog själv känt hur mycket djur ger mig och är därmed säker på att det borde göra inverkan på andra också. Även mina erfarenheter från turridningen i Säfsen har betytt mycket för min teori.  Så när jag kommer ut i arbete så vill jag nog ha en del av ridterapi med i bakhuvudet iaf :) Beroende så klart vart jag kommer att arbeta med.

Nu ska jag snart göra iordning lite saker inför i morgon, leta efter min fribiljett först å främst. Vi ska nämnligen åka till Stockholm i morgon och gå på ÄntligenHemma mässan. Det blir samma gäng som åkte förra året som åker även denna gång. Dock har mässan flyttat till större lokaler så det blir nog lite annorlunda detta år, men roligt ska det bli!

Kan även tillägga att jag har kommit närmare mitt mål! Har denna vecka gått ner 0.5 kg! Mätte mig inte denna vecka men får dela med mig av måtten nästa gång :) Fortsätter med samma mål och upplägg!

Ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0