Delmål

Igår var det torsdag och det innebär träff med hälsogruppen. Jag hade satt som delmål förra gången att jag skulle bättra mig på att äta grönsaker. Jag har alltid tyckt att det är så tråkigt att göra iordning en sallad då den ofta hinner bli dålig innan jag hinner äta upp den. Asker är inte alls så mycket för grönsaker, han kan ta några tomat eller gurkbitar men inte mer. Under denna vecka har jag ätit grönsaker till minst ett mål om dagen. Det är en stor förändring :) Visst det är inte suuuper gott med jag äter å känner faktiskt att jag kan ta mindre mat men ändå bli mätt! Jag köpte en sån där påse med olika salladsmixer i, lätt och smidigt att göra en sallad. Jag gör mindre sallader och har i en "bytta". Den har hållt sig bra :)
Kunde inte träna alls denna vecka pga. knäont. Men nu har det äntligen ( efter 1 vecka) börjat släppa. Svårt att veta hur mycket och hur snabbt man kan börja träna igen. Får nog ta det lungt denna vecka också och gå till gymmet och träna överkroppen någon dag iaf. Denna vecka som kommer har vi hemtenta så jag kommer troligtvis att vara i Ludvika så då har jag ändå nära till gymmet. Igår efter hälsogruppen fick vi om vi ville väga och mäta oss. Jag gjorde båda delarna. Det är dock svårt att säga men sen jag skrev in mig på gymmet i mitten på januari har jag gått upp 1.3kg. Känns sådär, visst det är säkert muskler, men det känns ändå som negativt. Måtten kan jag inte uttala mig om då jag inte har mätt mig tidigare men är någonting som jag kommer försöker förhålla mig till. Är inte så jätte intresserad av vikten, då det kan vara muskler.

På onsdag har jag dock annat för mig, jag ska på en föreläsning i Falun om ridterapi! Det ska bli riktigt intressant. Ridterapi är ingenting som jag har arbetat eller provat på, men jag har alltid varit säker på att det är någonting som fungerar och som jag skulle kunna tänka mig att arbeta mer med. Djur i alla former tror jag har en positiv inverkan på människor :) Hoppas att föreläsningen ger lika mycket som jag hoppas på så att det är värt att hoppa över en tentadag!

Dags att kvällsfodra djuren i mörkret! Ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0