bilar..

jag vet att jag har sagt det förut, men jag ska inte ha en bil!
Jag köpte en bil förra året, en grön passat. Efter ca 1.5 månad hittades massor med fel som ägaren sa inte skulle vara några problem och att bilen skulle helt klart gå igenom besiktningen. Min första bil var det och jag som inte kan någonting om bilar trodde så klart på killen jag köpte den av.. Jaja jag lämnade in bilen och fixade problemen så att den gick igenom besiktningen iaf. Sen sålde jag den med VINST! Nu sen jag började skolan har jag lånat mig bilar till skolan. Kände nu i sommar att jag verkligen ville ha en egen bil så jag slipper låna och känna skuld till personen jag lånar bilen av.
Så nu i sommar hittade jag äntligen en sån bil jag hade tänkt mig, en liten bensinsnål bil. Prutade ner den och åkte ner och hämtade den. Lite småkrångel men det får man räkna med med bilar i min prisklass. MEN idag när jag skulle till skolan la den bara av.. KUL!! Nej, så det blev bara krångel på morgonen och nu på kvällen har min moster hjälpt mig bogsera hem den. Usch! Nu är den iaf inlämnad på service få se vad som händer!

Hoppas ni har haft en bättre dag än mig!


Kram

Kommentarer
Postat av: Sophia

Jag lovar att det skulle hända mig också om jag köpte en bil.... Hoppas den blir frisk snart och att det inte kostar för mycket!

2011-10-05 @ 14:18:31
URL: http://sophiahelena.blogg.se/
Postat av: Erika

Ja usch, tycker inte om bilar. Men är glad så länge dom går. Nu mår bilen bra igen och det blev nog inte så dyrt, det kunde varit värre.

2011-10-06 @ 21:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0